Adequació de basses per a la recuperació de la truita mediterrània autòctona – Jornada corporativa DTES

02-espais en custodia-00003-800x450

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha organitzat les terceres jornades de voluntariat i de formació a la natura, coincidint amb la Setmana de la Natura. La jornada s’ha fet de forma simultània a totes les demarcacions territorials del Departament. A la crida feta per la Xarxa de Custòdia del Territori a les entitats ambientals per a fer propostes de voluntariat ambiental per aquesta jornada, Graëllsia va presentar una activitat per l’Adequació semi natural de basses i sèquies d’Aigua Natura per la recuperació de la truita autòctona mediterrània de manera sostenible i a favor del medi ambient. La proposta va ser escollida per part del personal del servei territorial de les Terres de l’Ebre i s’ha portat a terme el dia 02 de juny.

Cal felicitar als voluntaris participants per la seua tasca i donar-los la màxima nota, ja que han superat les previsions de treball, netejant els llots i la vegetació de totes les basses i sèquies del nivell 2 d’Aigua Natura, deixant-les llestes per a allotjar als nous hostes a punt d’arribar-hi.

La visita a les instal·lacions de la piscifactoria, les explicacions del projecte d’Aigua Natura per part de l’Anna Nebot i un merescut refrigeri, han completat una gratificant jornada de formació i treball a favor de la Natura.

font: http://graellsia.org/adequacio-de-basses-per-a-la-recuperacio-de-la-truita-mediterrania-autoctona-jornada-corporativa-dtes/

Objectivo

AiguaNatura dels Ports es una empresa que nace con el objetivo de reconvertir una piscifactoría de producción tradicional de trucha en un espacio nuevo de conocimiento y diversión alrededor de la acuicultura, el agua y la educación ambiental, desde una vertiente sostenible y de recreo, para adultos y pequeños.

Entorno

Dentro de un entorno indescriptible por su magia y belleza natural, que tiene como protagonista principal el agua, se plantea la posibilidad de adaptar unas instalaciones productivas envejecidas por el tiempo y con un gran recorrido histórico dentro del patrimonio industrial del Valle del Toscar, en un lugar abierto a todo el mundo para pasar un buen rato desconectando de la civilización y disfrutando de la naturaleza dentro de un espacio Natura 2000 además de Reserva de la Biosfera.

Crecimiento

AiguaNatura dels Ports es un proyecto de largo recorrido que poco a poco irá desarrollando diferentes aspectos complementarios dentro del mundo de la acuicultura como son la pesca turismo, la educación ambiental, la investigación y la defensa de la biodiversidad a través de especies autóctonas amenazadas, siempre bajo un prisma de sostenibilidad con el entorno, conocimiento y educación ambiental.

Disseny totsdos.com